Post-workout? Wat na de training? - Born To Lift

Post-workout? Wat na de training?

Herstel is belangrijk, zowel met slaap als met voeding.
Wat eet je nu het best na je training? Je kunt niet zomaar naar  de sportschool, je armen, benen, borst of rug knallen en dan een appel eten en het voor bekeken houden. Je hebt herstel nodig na je harde afbeuling in de sportschool, tijd voor je lichaam om te rusten en te herbouwen. Terwijl slaap de nummer 1 is, een bron voor herstel, komt een schone en evenwichtige maaltijd in een goede tweede plaats. Dus wat moet je eten na de training? Dit is essentieel spul, dus laten we u een herinnering geven (of een update voor degenen die net beginnen) over hoe u uw post workout voeding maximaliseert om te garanderen dat u er de meeste voordelen uithaalt.
Eiwit

Eiwitsynthese is vooral belangrijk voor uw spiergroei, de optimale tijd die direct optreedt na een zware training. Als je het werk in de sportschool afsluit zullen uw spieren schreeuwen om voedingsstoffen om te herstellen en de wederopbouw van zich na de straf van de harde ijzers. Door het eten van snel verteerbare eiwitten zullen je spieren herstellen en verjongen. Als het gaat om eiwitten, zijne vast eiwit zoals vis of kip na een training effectief, maar duurt langer om te verteren en is dus een langere tijd nodig voor de voedingsstoffen naar de spieren te bereiken. De meeste sporters hebben de voorkeur om een proteine shake te nemen na de training. Eiwit shakes blijken makkelijker en sneller te verteren en zal uiteindelijk sneller de spieren vullen dan vaste eiwitbronnen. Een goede Whey-eiwit is daarom ideaal.

Creatine en Glutamine Aminozuren

Creatine drijft water in uw spiercellen en draagt effectief voedingsstoffen in je spieren. Creatine brengt ook een anabool hormoon dat door het lichaam spiergroei bevorderd  en er is geen betere tijd dan na een training wanneer de cellen klaar zijn om voedingsstoffen te ontvangen om dit te nemen. Bijvullen van Glutamine Aminozuren is ook de sleutel tot het stimuleren van de eiwitsynthese. Een harde training vermindert glutamine niveaus en is essentieel voor het bevorderen van de spiergroei in het lichaam.

Koolhydraten

Snel verterende koolhydraten zijn net zo belangrijk voor herstel van de spieren en de algehele winst. Een snel verterend koolhydraten is vitargo, waarvan de consumptie zullen helpen een insuline piek in het lichaam te veroorzaken en zal helpen om extra voedingstoffen uit een proteïne shake te dragen naar alle spieren in het lichaam om te helpen voor hersteltijd. Dat betekent dat als je terug in de gym wil staan de volgende dag , kun je beter snelle verteerbare koolhydraten nemen direct na de sessie. Niets erger dan een training te moeten overslaan door het gebrek aan voeding en herstel. Een goede All in One shake zoals REFLEX ONE STOP EXTREME  is ook een zeer goede keuze, een 50/50 verhouding eiwit/koolhydraten boordevol snelle suikers, essentiele aminozuren, creatine, vitamines en mineralen, is dit de perfecte oplossing om het herstel na je training te starten. Je neemt 75 a 100gr na je training voor optimaal herstel, en 1 uur erna kan je een maaltijd nemen.

Ben je iemand die niet snel bijkomt kan je er ook voor kiezen om een MASS GAINER te nemen, deze hebben een 4/5de verhouding koolhydraten (80%) en eiwitten (20%). Onze meest kwalitatieve massgainers zijn (in klein formaat) Performance Turbo Mass en in groot formaat (goedkoper in verhouding) : Reflex Instant Mass Heavyweight.