Amino's of BCAA's ? - Born To Lift

Amino’s of BCAA’s ?

 

– Wat is het verschil tussen BCAA’s en Aminozuren : -BCAAs verhogen de proteine synthese niet boven basale waarden, maar ze verminderen spierafbraak. Ze zijn waardevol tijdens het cutten en kunnen mogelijk zelfs de vetverbranding stimuleren. BCAAs zijn het perfecte supplement voor mensen die ervoor kiezen een “middernacht shake” te gebruiken. Ze geven maar een paar calorieen. (20 kcal. aangezien 5 g BCAAs waarschijnlijk al voldoende is), dus je hoeft niet bang te zijn voor de mogelijke vetmassa die je zou kunnen winnen bij een proteine shake in de nacht.
-Essentiele aminozuren kunnen daadwerkelijk proteine synthese verhogen boven basale waarden. Dit is wat je wilt gebruiken voor en na de training om spiermassa te winnen.

WAAROM BCAA’S VOOR HERSTEL:
A) bcaas voorkomen proteine afbraak, maar verhogen de proteine synthese niet.
B) Help bij vetverbranding tijdens cutten.
C) Voorkomen afname van glutamine.
D) Voorkomen voor een deel spierschade tijdens training.

1)BCAA oxidatie wordt gestimuleerd door training
2)Stimulering van vetverbranding verhoogt BCAA catabolisme
3)77 mg BCAAs/kg supplementatie voor de training resulteert in een sterkere afname in de afgifte van essentiele aminozuren. (531 +/- 70 mumol/kg) voor BCAA vs. (924 +/- 148 mumol/kg) voor de controle groep
4)Een cutting dieet hoog in BCAAs verhoogt verlies van lichaamsgewicht en % van vetverlies meer dan een hoog proteine dieet tijdens cutten
5)Geen giftige effecten van BCAAs zijn bemerkd bij een dosering van 2.5 g/kg/dag voor 3 maanden, of 1.25 g/kg/dag voor een jaar. Er zijn geen gerapporteerde giftigheidsverschijnselen betreffende BCAAs in relatie tot training en sport.

WAAROM AMINO’S VOOR SPIEROBOUW?

Aminozuren zijn vereist voor het ontwikkelen en op peil houden van je gezondheid. Aminozuren helpen bij de aanmaak van eiwitten. Het zijn de moleculaire bouwstenen voor eiwitten. Eiwitten zijn nodig voor het goed functioneren van alle fysiologische processen in het lichaam en hebben dus invloed op je prestaties in sport, je energie, je herstel,  spier- en vet-verhouding en zelfs je hersenen en je humeur. Zo kun je aminozuren gebruiken om te helpen bij afvallen, spieropbouw en ter voorkoming van haaruitval.

Sommige aminozuren worden door het lichaam zelf aangemaakt. Andere aminozuren moet het lichaam binnen krijgen uit supplementen. De aminozuren die het lichaam niet zelf kan aanmaken maar welke we door voeding moeten binnen krijgen noemen we essentiële aminozuren.
 Het lichaam dient te beschikken over de goede mix van van aminozuren en eiwitten. teveel aan aminozuren kan door het lichaam worden omgezet in energie.